Bardzo często słyszy się, że śniadanie to najważniejszy posiłek dnia. W dzisiejszych czasach jesteśmy zabiegani i bardzo często jemy bardzo małe śniadanie lub nie jemy go wcale. Nie jest to zdrowe i może stawać na przeszkodzie jeśli chcemy zmniejszyć naszą wagę.

Śniadanie przede wszystkim

Czy pomijanie śniadania wpłynie pozytywnie na odchudzanie? Odpowiedź na to pytanie brzmi nie. Bez śniadania jesteśmy bardziej podatni na podjadanie, co jest główną przyczyną tycia. Jeśli zjemy treściwe śniadanie to mamy cały dzień na spalenie kalorii. Śniadanie dostarczy nam energii na pierwszą część dnia, a to sprawi, że dalsze posiłki mogą być mniej kaloryczne.

Duże czy małe śniadanie?

Poranny posiłek jest bardzo ważny, jednak zdania na temat jego wielkości są podzielone. Jedni mówią, że śniadanie musi być kaloryczne a inni uważają, że śniadanie powinno być mniejsze. Większość ekspertów uważa, że wielkość śniadania nie jest aż tak ważna. Najważniejsze w śniadaniu powinna być odpowiednia ilość i jakość składników odżywczych.

Jak wygląda idealne śniadanie?

Zdrowe śniadanie będzie dostarczało odpowiednią ilość białka, tłuszczu i błonnika przy stosunkowo niskiej ilości węglowodanów. Idealne śniadanie może się składać z awokado (źródło zdrowych tłuszczów roślinnych), kilku jajek (białko) oraz z kilku owoców i/lub warzyw (błonnik). Można wybrać inne produkty, które zawierają te składniki. Istnieje dużo możliwości łączenia ich w smaczny posiłek.

Podsumowując

Poranne śniadanie to najważniejszy posiłek dnia. Pomijanie go nie jest zdrowe ani w żaden sposób nie pomoże w odchudzaniu, więc nie powinniśmy go pomijać.