Wiele osób posiada przekonanie że ruch to zdrowie. Jest to bardzo prawidłowa postawa, jednak jeszcze więcej osób prowadzi siedzący tryb życia bez jakichkolwiek aktywności fizycznej. Warto to zmienić z przynajmniej kilku powodów.

Motywacja

Motywacja jest potrzebna nie tylko w stosunku do aktywności fizycznej. Dużo lepsza dla nas będzie decyzja podjęta samodzielnie niż wymogi zewnętrzne. Aktywność fizyczna “bo ktoś mi kazał” nigdy nie da dobrych efektów. Do pewnych wniosków należy dojść samemu. Jeśli sami zdecydujemy się na trenowanie to będzie to przyjemność z dużymi zaletami dla naszego zdrowia.

Zalety aktywności

Największą zaletą aktywności fizycznej jest poprawienie wydolności naszego organizmu. Jest to ważne nie tylko dla sportowców, gdyż od tego zależy szybkość męczenia się oraz starzenia organizmu. Ponadto łatwiej przyjdzie nam wykonywać codzienne czynności. Kolejną zaletą jest większa odporność organizmu na choroby układu krążenia.

Ile powinniśmy ćwiczyć?

Aktywność fizyczna wpływa na nasze zdrowie jeśli będziemy ćwiczyć przez odpowiedni czas. Niedobór lub nadmiar ćwiczeń może być szkodliwy, więc powinniśmy uważać. Osoby młodsze powinny ćwiczyć minimum godzinę dziennie. Osoby dorosłe powinny ćwiczyć 2,5 godziny tygodniowo w celu prewencji chorób takich jak cukrzyca lub otyłość.

Stopniowanie

Jeśli mamy silną motywację do zmiany stylu życia to powinniśmy to robić stopniowo. Gwałtowna zmiana nie będzie dla nas zdrowa. Organizm musi mieć czas aby mógł się on dostosować do tych zmian. Powinniśmy rozpocząć od dołączania kilku minut ćwiczeń do naszego planu dnia. Potem stopniowo zwiększać czas przeznaczony na ćwiczenia i intensywność tych ćwiczeń.

Podsumowując

Aktywność fizyczna sprawi, że nasz organizm będzie zdrowszy i bardziej odporny na choroby. Z tego powodu warto wplatać zdrowe nawyki do naszego życia.