Wegetarianizm jest już znany od jakiegoś czasu, jednak dieta wegańska stała się popularna stosunkowo niedawno. Jednak czy całkowita rezygnacja z produktów pochodzenia zwierzęcego jest dobra dla naszego organizmu czy nie jest to zdrowe? Jakie efekty daje taka dieta?

Zalety

Dieta wegańska ma zarówno zalety jak i wady, podobnie jak każda inna dieta którą będziemy kiedykolwiek rozpatrywać. Osoby stosujące dietę wegańską redukują ryzyko cukrzycy i otyłości, a także posiadają zmniejszone ciśnienie krwi. Ponadto dieta taka zmniejsza ryzyko miażdżycy dzięki zmniejszeniu cholesterolu LDL. Wiąże się to z niższym spożyciem tłuszczów nasyconych. Jednak dieta wegańska nie jest też pozbawiona wad.

Wady

Przed przejściem na dietę warto poczytać książki medyczne o dieteryce https://www.namedycyne.shop.pl/61-dietetyka, aby dowiedzieć się więcej na temat tej diety. W skrócie można powiedzieć, że rezygnacja z produktów pochodzenia zwierzęcego pozbawia nas źródła pełnowartościowego białka, witaminy B12 i innych składników odżywczych. Dieta wegańska nie jest w stanie dostarczyć wszystkich niezbędnych składników odżywczych, dlatego weganie powinni suplementować niektóre składniki odżywcze, które zostały wykonane bez produktów pochodzenia zwierzęcego.