Po ciężkim i stresującym dniu pracy może nie chcieć nam się iść na trening, a trzeba to zrobić aby nie stracić efektów naszej ciężkiej pracy. Wtedy przydać się może pobudzenie i zastrzyk energii, którego dostarczyć może odpowiednia dawka kofeiny. Jak na nas wpływa?

Gdzie znajdziemy kofeinę?

Choć dla większości z nas kofeina jest dla nas jednoznaczna z kubkiem kawy, to kofeina nie znajduje się jedynie tam. Ten środek znajduje się także w herbacie, ziarnach kakaowca i yerba mate. Jego podstawowym zadaniem jest pobudzenie naszego organizmu do działania, jednak oprócz tego potrafi znacznie zwiększyć naszą koncentrację i polepszyć naszą pamięć.

Negatywne skutki kofeiny

Choć kofeina ma wiele bardzo pozytywnych skutków to nie można przyjmować jej zbyt często. Od kofeiny można się uzależnić i jej skuteczność jest znacznie mniejsza niż u osób przyjmujących kofeinę sporadycznie https://www.bodypak.pl/pl/wsb/453_co-zrobic-kiedy-kofeina-przestaje-dzialac-czy.html. Kofeinę należy ograniczyć w przypadku, gdy mamy nadciśnienie lub chorujemy na inne choroby układu krążenia, jednak jedna lub dwie niewielkie kawy w ciągu dnia nie wpłyną negatywnie na osobę chorą.