Siłownie są pełne różnych sprzętów służących do zwiększenia masy mięśniowej lub do spalania nadmiernej ilości tkanki tłuszczowej. Jednak aby robić to efektywnie należy znać odpowiednie techniki użycia tych sprzętów, a także mieć odpowiedni plan treningowy. Jak wygląda plan treningowy dla zaaawansowanych?

Trening holistyczny

Osoby zaawansowane, które nie mają pomysłu na nowy trening mogą wypróbować metodę treningu holistycznego. Polega to na wykonywaniu trzech ćwiczeń o trzech stopniach intensywności na konkretną grupę mięśniową. Trening ten zawiera zarówno ćwiczenia złożone i izolowane, wykonywane z regresją w ciężarze, czyli zaczyna się od wysokich ciężarów, aby przejść do niskich. Jak przebiega taki trening i o czym jeszcze należy pamiętać?

Etapy treningu

Trening typu holistycznego najczęściej składa się z czterech etapów. Pierwszym z nich jest etap rozgrzewki, w którym należy przygotować się do wysiłku. Drugi etap to etap maksymalnego wysiłku, gdzie wykonujemy jedną lub dwie serie z ciężarem maksymalnym około 90%. Trzeci etap to podobna liczba serii z większą ilością powtórzeń i mniejszym ciężarem. Ostatni etap to ćwiczenie do upadku mięśniowego. Po takim treningu warto rozważyć zabieg wspomagający regenerację, jak na przykład masaż klasyczny.